fredag 27 juli 2012

Bad &kastträning

Helt underbart bad/kastning


Andra dagen med bad i Sisjön och nu var spöna med vilket dom inte var igår. I dag fick jag frågan av ett par som jag möter nästan varje morgon om abstinensen var för svår då jag åter hade spö med mig.

Fin badtemp och underbara kast med mina favoriter CTS 13 Affinitty och Bringséns 10 + 11,3. Så nu när laxfisket går mot sitt slut börjar höstens/ vinterns kastträning igen .Hoppas det kommer lite nytt folk som vill utveckla sin teknik och prova på olika spö/ linkombinationer.
Men ännu återstår ju ganska mycket av fiskesesongen,med ännu en tur till Gaula på programmet v33. I morgon blir det säkert en tur till Sisjön igen för lite bad /kastning.

4 kommentarer:

  1. Blir det något mer fiske i någon västkustå? Såg att du fångat en mycket fin lax i rolfsån iår:) Grattis Berndt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blir säkert ett par svängar till Rolfsån nu i augusti sedan får laxen vara i fred för mig.

      Radera
    2. men kan du inte fiska i september oxå i rolfsån??

      Radera
    3. Jo det kan jag säkert, men då vill jag att laxen skall få vara i fred inför lekbestyren.Det tycker jag skall gälla i alla våra älvar

      PS det hade varit kul om du som är anonym på min blogg kunde sätta ut ditt namn!

      Radera