lördag 18 augusti 2012

Gaula vart tog du vägen ????


Då var årets laxfiske avslutat ett dygn tidigare än beräknat på grund av att vattnet försvann och som gjorde vår sträcka näst intill ofiskbar. Eggafoss 5,4 m3/s på morgonen när jag började fiska. 
Jag såg bar två färgade fiskar i går men ingen som ville bita. Typiskt nog när jag nu kollar på datorn är det 12 m3/s i Egga. Men det kändes på nått vis rätt att avsluta och låta den spillran av lax som tydligen finns ovanför Gaulfoss vara i fred för leken.
Skall bli kul att följa om det blir någon debatt om det tidiga fisket nedanför forsen. Det pratas tydligen en del bland valdägarna ovan forsen.

Nu är laxfisket avslutat för min det för denna säsongen. På helgen bär det trots allt av till Norge med min goa hustru. Då för att följa min kanske största passion VM i flugkastning som går på Fagernes. Hösten och vintern kommer som vanligt att ägnas åt träningskastning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar