söndag 21 oktober 2012

Innan vinden kom



Några timmar blev det vid sjön i dag innan vinden kom svepande.En fördel att vara i gång på morgonen. Provade det jag hade tänkt den flyt/sjunk 1 jag hade köpt hos Scandinavian Fly lines för 115 kr. Jodå helt okej på mitt CTS 13 #7/8 kastade jättefint men skulle vilja ha 3-4 gr till.
Linan är 12,5 m och 27gr egentligen en enhandslina tycker att det är svårt att hitta tvåhandsklumpar i dom lättare klasserna.
Jag vill gärna ha linor som matchar spölängden 13 fots spö = ca 13 m lina osv.
Körde lite enhands med höger/vänster och det sitter allt bättre för varje pass.
Kastade även lite med Ballistic linorna och dom levererar i mitt tycke dom stabilaste kasten.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera