måndag 30 december 2013

Årets sista träning


Så var kastningen slut för detta året. Rådasjön bjöd på skapliga förhållande vindmässigt. BG kom en liten stund för att prova en Skagitlina till sitt 11,3´# 8/9 Daiwa Wiskher.
Vi provade en Rio på 350gr = 22,9 g+en spets på 10g. I tyngsta laget tycke nog vi båda. Däremot min SA Skagit på 280gr = 18,1 gå en spets på ca 8 g satt alldeles utmärkt tyckte vi. Båda linorna kastade lika långt. Alltså den tyngre linan tillförde inget alls.

Sedan blev det en sväng till postens utlämningsställe för att hämta våra beställda klingor från CTS.
Nu är spöbyggande i full gång och jag hoppas om jag får alla komponenter att kunna provkasta min 11,3´# 5/6 Skagit till helgen. Skall bli mycket spännande att hitta en lina som passar. Jag har säkert någon som spöt gillar.

En liten filmsnutt blev det även i dag men det är svårt att filma när man är ensam.

http://www.youtube.com/watch?v=7CcOhdE3a_4&feature=c4-overview&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar