torsdag 14 juni 2018

Linträff igen + liten filmsnutt

Gubbdagis 


En trevlig förmiddag med goa gubbar blev det även idag. BG kom samtidigt med Surna veteranen Pär Jansson som ville prova flera av sina Sage spön. Bla  Method 11,6´# 6 med en Rio Scandi Short # 6. Funkade fint men min 6/7 var ett snäpp bättre.
12,6´# 8 Method med en Rio Scandi Short #8 var riktigt fin att kasta med.
Höjdpunkten som gav iallafall mig lite ståpäls var när vi bytte lina på Pärs Accel 13,6 ´# 8 från Rio Scandi Versi T # 8 med 15 fots spets,till min 8 Long Body med 12 fots Hardy spets. Oj så fint det kastade.
BG provade några små Guideline spö som kändes trevliga. Hans senaste Canebygge en fyrkantig 11 fotare som är trevlig att kasta med men alldeles för tung för mig.
Själv provade jag 13,6´# 9-10 Elgeco HIPS med Skagit Max long 500gr +15 fots 7:a spets i tyngsta laget. Nej då passade återigen Rio Scandi Body Long # 8 + Hardy spets kanonfint. Totalt 11,6m och 34g.
Men samma lina på CTS DQ13´ # 7-8 är nog så optimalt iallafall jag kan komma när det gäller spö/ linombination. 

               En liten filmsnutt blev det denna trevliga förmiddag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar