onsdag 26 december 2018

Linfundering så här i juletider.

God fortsättning på julen


En sväng till sjön blev det nu på morgonen. Lite lurad på tempen +3 hemma men - 1 vid sjön. men väl där riggades ett favoritspö Daiwa Signatur 12´#8 med lite olika linkoncept. Rio Scandi Short # 7/8 med hardy spets. Likaså OPST med Hardy spets.
Båda kastar jättefint men en tanke for genom skallen varför skall vi ha så många olika linor. Jo naturligtvis skall linan passa till det spöt vi använder. Men till ett favorit spö räcker två linor oerhört lång enligt mig.
En flyt och en intermediate Body med olika spetsar klarar iallafall jag 95% av det fisket som jag utövar.
Nej det mesta är nog för att tillverkarna skall kränga på oss så mycket som möjligt. Ta detta med 3D linor. Alla mina linor är numera 2D eller 3D beroende på vilken spets jag hänger på. Ex flytbody+ interm/ sjunk1 spets= 3D.

                               En liten filmsnutt blev det i dag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar