söndag 12 januari 2020

Tidig morgon

Tidig morgon vi d sjön.

En tidig morgon blev det i dag av olika själ. Hade fått lite spörsmål om Sameos Opal Swicth 11´#7. Nu provade jag många olika linor både Rio, Hardy och Opst.
Flera av linorna funkar kanonfint till spöt men den som föll mig i smaken var Rio Scandi Short Versi T # 7 nu med en 12 fots spets.
Min andra 11 fotare Graham Grilse 11,3´# 8-9 är ju lite tuffare och är inte alls så känsligt mot vad du hänger på i linväg. Helt enkelt ett fantastiskt allround spö.
För att avsluta förmiddagen och få med en go känsla hem så var det bara att ladda spöt som ger mig den bästa känslan  bland mina spön. Nämligen 13´ # 9-10 Kaitum med Nextcast SalarFinder 40 # 7-8 med 12 fots spets.
Även dom gamla spöna levererar, kanske inte dom optimala kastlängderna men det räcker mer än väl åt mig. Dom ger det jag uppskattar allra mest KÄNSLA.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar