lördag 18 april 2020

Tankar som slår mig.

Favoriterna i det lättare fisket. Daiwa och Opal

En tanke som slog mig under dagens lilla träningspass är, jag tror inte att det finns skönare spö/ linor för mig än det som jag har hittat till dags dato.
Detta passar mig alldeles utmärk att hantera trots krånglande leder.
Börjar med dom spön som är underbara att kasta med. Daiwa Signatur 12´# 8 med OPST 450gr=29,2+12 fots 6 g spets. Hur lätt som helst att utföra alla typer av vattenankrade kast.

Kanske ändå lättare är mina två Sameo Opal Switch 11´i # 6 och 7. Även där med en OPST  nu 400gr = 25,9g nu med en 10 fots 6 g spets för att balansera spölängd mot linlängd.
Helt fantastiskt vad fint det gick att kasta trots lite ledvärk från gårdagens fiske.

Tankarna som slår mig när jag kör mina tränings pass är. Jag tror inte att spön med dom summorna som man begär av dagens Asien tillverkade spö tillför iallafall inte mig något alls.
Dessa spön som jag beskriver i texten ovan är Daiwa Signatur visserligen utgånget för flera år sedan. Men inköpt för den modesta summa av 1500 kr, spöt var helt nytt.
Sameo spöna kostar obetydlig mer 1800 kr inköpta hos Flugor. SE och med två års garanti.

OBS jag är inte sponsrad av någon tillverkare utan skriver bara om det jag tycker är bra eller dåligt.
För mig en underbar kombination











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar