torsdag 4 februari 2021

Vad göra i vinterns järngrepp.


 Vad göra när termometern visar -8-10 grader? Lite spöfunderingar finns ju alltid och goa hustrun tyckte att jag absolut behövde utöka min spöarsenal. Sagt å gjort, Fiskebroder Pär Jansson hade ett spö jag provat sedan tidigare och som jag gillat. 

Alltnog kontaktade Pär och spöt var till salu för 900kr. Bara att Swisha summan och nu har jag spöt i min hand eftersom Pär bor nästgårds. Nu är det bara att vänta på att vintern släpper sitt grepp över oss här i Göteborg. Så att det går att prova ut lite goa linor.



 
Spöt är alltså en Daiwa Amorphous Wisker Osprey Professional 11,3´# 5-8.  Siffrorna på spöt är ju lite spännande det är ett stort spann på linor.




2 kommentarer:

  1. Med så många spön tillhanda borde varit född som bläckfisk. Kanske inga problem så länge du inte närmade dig Feskekörka....

    SvaraRadera
  2. Kan vara läge att träna med ett spö i varje hand.

    SvaraRadera