söndag 19 februari 2023

Stela fingrar och fördomsfulla kvinnor +lite film


 Lite besviken när jag kom till Stensjön. Isen låg ca 25 meter ut, kolla Rådasjön jo där var det lite öppet vatten men ingen sol på den sidan.

Kylan började bita i fingrarna med en gång så det skulle inte bli många kast. Tre linor hann jag prova innan kylan i fingrarna blev för svår. OPST Groove 325gr/21g/4,6m+3 m spets Rio Skagit Max GameChanger 425gr/27,5g/ 7,2m+2 m spets och sist Airflo Skagit FIST450gr/29,2g/ 6,05m+ 3 m spets.

Alla funkade bra men Airflo linan kändes lite tung, mest för att den sjunk undan snabbt med den spetsen som satt på Sjunk 6.

Dagen höjdpunkt var att jag blev konfronterad av ett stolpskott till fruntimmer. Hon frågade om jag kände kvinnan som tog sig ett dopp i film nr 2. Hon tyckte det var olämpligt att jag filmade. Oj Oj vilka fördomar en del har, men hon tystnade ganska snart när jag fick talat om hur korkad jag tyckte hon var.

                         Några filmsnuttar från en kylig förmiddag


 





 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar