fredag 6 oktober 2023

Att titta i backspegeln.


 En vårdag i sjön för 15 år sedan. Många gubbar ville skala bort spö rosten som man fått under vintern. En ny säsong stundar for alla, då gäller att slipa på kast tekniken.

Oj så många gubbar å även en tjej som varit med mig för att kast träna genom åren  som har gått. Dom flesta har försvunnit men några nya kast nördar har tillkommit.

När jag själv började att kast träna för 23 år sedan fick jag höra av många experter inom just flugkastning. Att det var inget som man behövde träna. Oj så fel dom hade, jag fick övertyga många, men det var svårt att erkänna hur fel man hade.

Och efter alla dessa år tycker jag att det fortfarande är roligt att  kasta med flugspö.   Hittar nya varianter i kastandet som jag aldrig hört talas om när jag började en gång i tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar