lördag 7 maj 2011

Fantastisk vårmorgon

En underbar morgon
Kommer upp till sjön vid 8.30 å den ligger spegelblank och fullt ös på fåglarna.Innan jag riggar mina spön så sätter jag mig på ryggsäcken häller upp kaffet och bara njuter av denna fina morgon.
Dags att rigga några spön...började med Elgeco HIP Spey 13,6 # 9-10 och min nya 8/9 Ballistic lina 16,75 m 37 gr.Den satt klockrent å kan knappast bli bättre. Provade även linan på CND14,4 #8/9/10 men det spöt ville nog ha något tyngre lina.
Sedan fick mitt Daiwa Lochmor-Z 15 fot 9-10 känna på min Stealth 10/11 på 18,3 m 46 gr. Denna lina gillar jag mer å mer för varje gång,det är nog det bästa jag kastat med hittills  Körde den även på HIP Spey 15 fot #9/10 men Daiwan passar  mig något bättre.


På morgondagens pass blir det nog mest lite kortare spön å klumpar för nu stundar det fiske i Örekil den 15 maj och Mörrum 19-20 maj då är det ju inga långlinor som gäller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar