onsdag 11 maj 2011

Lin-pyssel.....


Fick hem en ny lina från CenturyGame i England. Beställde i måndags vid 12 tiden och i går tisdag levererade Feedex vid 11 tiden på min dörr. Svenska posten har 3 veckor på sig från Malmö till Göteborg Denna gången blev det en 8/9 Stealth på 52 fot 15,85 m och 38 gr.1 m kortare än min Ballisticlina. Dessa linor är avsedda för fisket med 13-14 fots spön och det jag provat hitills har varit helt suveränt även för mindre älvar som Örekil och Säveån med flera.


Så i dag har jag haft en linpysslar kväll.Dels med min egen lina och så har jag hjälpt en fiskevän att fixa 3 st linor.Kapat och vägt och satt på öglor.Det känns bra att fått ett förtroende av andra att våga överlåta till mig att fixa deras linor. Själv skulle jag inte låta någon annan göra mina linor... Går det åt pipan med en tappad lax så är det mitt eget fel. Men hittills så har mina öglor aldrig havererat för det gäller att vara noggrann. Vill inte ha på mitt samvete en tappad lax på grund av slarv.


Nu laddar jag för Örekil på söndag men förutsättningarna kunde varit bättre. 5,8 m3/s är ju ingen höjdare men det är ändå premiär. Berny & jag åker upp på lördag eftermiddag för att ha det lugnt å skönt.Bara koppla av med en öl å lite fiskesnack.


Ha det bra å lev väl




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar