söndag 6 november 2011

En ny bekantskap

En nyfunnen vän.
Var vid sjön runt 0800 och det är väl i tidigaste laget för dom flesta. men jag tycker som det gamla ordspråket:morgonstund har guld i mun. Provade som vanligt med lite olika spön, särskilt Bringsén 11,3 fotarn som jag tycker är i tuffaste laget att kasta backhand med. Trots att det var många år sedan jag byggde den första 11,3 fotarn så har jag tyckt att den var lite svår att kasta tvåhands med. Men efter allt kastande så idag kändes den helt sagolik både på höger och vänster sida.
Helt plötsligt står det en för mig okänd kille på stranden med en spötub i handen.Jag frågade om han skulle fiska.Nej han visste att jag var vid sjön och ville ha hjälp med kastning och anpassning av linor. Spöt var ett LOOP Adventure 13,2 # 9. Linan som han hade upplevde jag alldeles för lätt så när vi testade en av mina så funkade spöt riktigt bra för mig.
Markus som killen hette var relativ ny på detta med tvåhandspö men hade ändå försökt att fiska lax under något år. Efter jag visat honom så blev det några aha-kickar som jag hoppas han tar med sig i sitt fortsatta kastande. 
Efter ett tag så avbröt jag kastandet då räddningstjänsten kom med dykare för att leta efter dyktuberna till den man som omkom i Sisjön igår och som jag pratade med innan dom började dyka.


Nästa helg luftar vi flugspöna igen så dom inte samlar damm under vintern.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar