lördag 1 juni 2013

Snart badax


En grann morgon vid Stensjön fick jag med mina spön innan badfolket anlände. Nu är det badvänligt i vattnet så inga stövlar behövs längre. I dag luftade jag Elgecos HIP spey med mitt Skagitkoncept, underbart lättkastat. Provade även min 8/9 Stealth på 15,8 m och 38 g åter en jättefin kombination.
Sedan var det dax för CTS Affinity DQ 13´ #7/8 och Skagitkonceptet på totalt 33 g.Det kan inte bli lättare att kasta än med detta.

Bringséns 10 fotare med Skagitlina sitter hur fint som helst. Nu verkar det som jag har hittat hem med linor efter alla dessa tusentals tränings/fisketimmar.

Nu väntar jag på två klingor från CTS som skall bli kul att prova och se om dom är som jag tänkt mig. En Affinity DQ 11,6´ # 8/9 och en Skagit 12,6´# 7/8 Dom är lovade hit till mitten av denna månaden. Så jag hoppas ha dom färdiga till Norgefisket v29.

Bara förkylningen släpper så blir det säkert några svängar till ån under kommande vecka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar