söndag 5 januari 2014

En skön förmiddag


Idag var Stefan B med och svingade sitt CF Burkheimer 15,2´# 7/8/9 laddat med en SA Skagit på 520 gr + Spets 10g. Ett trevligt spö som Stefan hanterar med bravur. Själv kom jag väl inte riktigt överens med spöt, beror nog på ovana vid spöt.

Stefan provade mina olika Skagit koncept från 13,6 Elgeco HIPS till CTS 11,3 Skagit. Som han själv sa är han ingen enhandsfiskare med laxspö, men så underbart han kastade med detta spöt!! Alltid lika kul att se ett leende när gubbarna svingar flugspö. Kastar man lugnt å fint som Stefan gör så blir det kanonfina kast och ett flin i ansiktet.

Tyvärr har jag fått ett bakslag med 11,3 bygget.Lacken till lindningarna härdar inte riktigt. Så linföraringen har jag gjort om men har ingen mer tråd av samma kulör kvar.
Har gjort en provlackning på en gammal klinga.

Har i alla år använt Humbrol Enamel lack på gott och väl 40 olika spö men aldrig varit med om detta. Har 3 olika burkar 2 med samma batchnr testar nu vilken av dom som är fel på.

Men som Stefan sa detta är nog bland det bästa spöt för enhands laxfiske han provat och jag kan bara hålla med.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar