fredag 10 januari 2014

Provade nytt spö

John laddar sitt 15´Meiser Skagit


Ja,det blev som vi sagt. John kom med sitt Meiser 15´ #9/10/11 Skagit och Rios nya Skagitlinor. Skagit Max heter ju dom nya. Vi började med 750gr och en flytspets. Vad säger man? Ja där finns det power så det räcker till å´ blir över!!
Men en 650gr belly med DDC sjunk 1/2 var ändå vassare.Spöt och jag kom väl inte riktigt överens men BG fick till kasten kanonfint. Även John hanterade spöt fint och var mycket nöjd med sitt nyförvärv.
BG gillade min 11,3 Skagit och som vanligt tycker han att jag har för lite skjutlina på rullen. Lägger alltid på 20m och det räcker åt mig.

Rios nya lina då? En annan tapering än den gamla men lite kortare, jag tyckte inte att den tillförde mig något så jag behåller säkert mina linor. En ny skall jag ändå köpa till min 11,3`Skagit Max Short 275gr den är 60cm längre än min SA lina och samma vikt så den tror jag passar perfekt.

Lite film blir det även nu.

http://www.youtube.com/watch?v=4fgG-3TsskM&feature=c4-overview&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar