söndag 15 november 2015

Fin mellandag


Var vid sjön runt 9 tiden,fick skapligt lä i Rådasjön. Började att prova fiskebroder Bernys modifierade Orvis Salmo 10´# 9 med en #5 = 20,8g Scandi Short versi T som kändes fin att kasta med. En 6:a=24,0 g av samma sort funkade också men 5an kändes trevligare tyckte både jag å BG som kom just som jag var i begrepp att packa i hop.
Även mitt senaste bygge från CTS 10,6´#5-6 Affinity DQ trivs bäst med 5a linan. 12an i samma klass tycker jag känns bäst med en #7= 27g.
Körde lite med 13´Kaitum ett underbart spö men 13´#7/8 CTS DQ 72g lättare är trots allt bättre för mina leder att hantera.

BG provade ett gammalt egenhändigt byggt Scott 10´# 4-5. Mjukt å fint spö att kasta med men inte med den linan som satt på tyckte jag. Däremot med min SA Atlantic Silver # 7 =19 g kastade BG jättefint men jag upplevde den lite lång 10,7m och något tung. Linan är jättefin att kasta med men en 6a =16 g hade nog passat bättre till det spöt.
Nu verkar det som lågtrycken tar ny fart in mot västkusten och det innebär lite mindre kastning.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar