måndag 1 februari 2016

Fick två timmar

Rådasjön idag


Två timmars kastade blev det på spegelblank sjö som just började att bilda is på nytt.
I dag var det några korta spö som jag ville jämföra med olika linor. Först ut var CTS 11,3´ # 5-6 med SA Skagit 5,5 m+ 3m spets.Den känns fin att kasta med men har inte den balansens som motsvarande RIO Scandi Short Versi T har. Det skiljer ju 1,5m i längd så där ligger ju hela sanningen.
Nu har jag hittat linan till den 11,3an, en Versi T #7 425gr=27,6g kastar fantastiskt fint men jag måste använda två händer.
10,6an DQ #5-6 fick sig en omgång med en 5a Versi T 320gr=20,8g Den är ju också jätteskön att kasta med.
Sparade det skönaste av dom korta spöna till sist.Min DQ 12 #5-6 med en Versi T #6/7 = 21,1g+4,2g spets.Detta är för mig den optimala spö/linkombinationen som jag hittills har hittat.
Nu verkar vädergudarna riktigt sura så det blir väl ett uppehåll i kastningen igen.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar