fredag 5 februari 2016

Linfunderingar + lite film


Sitter å funderar lite på linor efter att ha sett ett fint klipp på YouTube på killarna som kastar med dom extremkorta Skagit klumparna från OSTP. Tydligen kör dom med MOW tippar och det är kanske det som balanserar upp linan!? Mina tankar är om det tillför mig något jämfört med den underbara RIO Scandi Versi T. Mycket tveksam till om det gör det.
Nej,nu väntar jag på en ny lina från Rio som är beställd hos ELGE som till skillnad från företaget i Halmstad
levererade en gammal lina till min fiskepolare. Linan som är aviserad till februari är en In Touch Short Head Spey #7/8 13,4m med en 15 fots utbytbar spets. En 10 spets ger ju en lina på 11,9 m perfekt för mina 12-13 fots spön som jag använder.


Så för att stilla nyfikenheten filmade jag lite under gårdagens kastning och känner mig tillfreds med mina koncept.

https://www.youtube.com/watch?v=2lRB0Eqnjt4.

En liten filmsnutt med den korta OPST linan som killarna använder där borta i BC.

https://www.youtube.com/watch?v=JTHx0RpYgmQ#t=28





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar