lördag 24 augusti 2019

Hitta känslan?


Spöt på bilden var det som dominerade under dagens kastning, 24 år gammalt Kaitum 13´#9-10 . Kastade dom tre linor jag provade bl.a Rio body long #8 8m /27,9+6g spets=33,9g kastar jättefint. Lite goare är faktiskt Rio Body Skagit Max Long #7 500gr= 32,4+6 g spets = 38,4.
Men höjdpunkten för mig på det spöt är Nextcast SalarFinder 40 #7-8= 30g+6g spets. För mig är spöt som man säger nästan självkastande, aningen tyngre än dom yngre spöna som finns i dag. Men inget av dagens spö har levererat den underbara känslan som denna kombination gör.
Märk väl jag talar inte om att kasta långt mina 30-34m räcker mer än väl till för mig.
Berth-Arne kom ner en stund, kastade en del med Kaitum spöt. Det var bara några år sedan han började kasta med mig, men ni skulle se hans glada min när han hanterade spöt. När han kastade med vänsterhanden överst blev jag mäkta impad, oj så bra kasten gick.
Alltid lika kul att ha den goa känslan med sig hem efter avslutat träningspass.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar