måndag 30 november 2020

Singelhand Bonkerspey+ liten filmsnutt

Berth-Arne tränar Bonkerspey

En råkall sista november fick Berth-Arne och jag vid Rådasjön. Vinden var sydlig så det var blankt vatten där vi stod och svingade våra spön. Nyfiken som vanligt så ville jag prova min nya OPST Groove 250g=16,2g/4,1m+3,6m Hardys interm/sjunk2 spets. Spöt som denna linan sitter så fantastiskt fint på är mitt Guideline Kispiox 11´# 7/8. Riktigt kul att linan orkar med mina 6 grams Hardy spetsar.

En kanon kombo för nästa års laxfiske. Spöt hanterar även min OPST flytboody300g/19,4g/4,6m+3,6m spets helt underbart. Dagens höjdare var ju när Berth-Arne provade att kasta Bonkerspey med den korta OPST linan. 

                 Just detta filmade jag lite grann. Kul att se hur våran träning ger resultat.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar