tisdag 16 mars 2021

Micro Skagit + lite film


 En underbar förmidag blev det i dag,. Solen värmde så jackan åkte av, fint att gå i T-skirt och kasta. I dag kom Abbas till sjön med två fina spön att prova. Först ut var denna lilla 7,3`# 4.


                                            På filmen  ser och hör ni vad vi tycker.



           Ett annat trevligt spö som vi provade var en utgången modell från Guideline.


       Ett i vårat tycke underbart spö som jag också säger på filmen som ligger här under.


Sen undrar jag varför dom flesta tillverkare skall byta modell så ofta. Naturligtvis vet jag att att det är för att tjäna
 pengar på nya spön. Som enligt mig inte tillför ett skit. Men många vill ha det senaste i spöväg och tror att dom kastar till månen bara för reklamen säger det.

Så kastade jag naturligtvis med mina egna spön/ linor som jag tycker är trevliga. men numera är det nästan bara 10-12 fots spön med Skagitlinor som jag gilla bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar