söndag 22 augusti 2010

Fortfarande varmt i vattnet 19 gr.


Mitt ElgecoHIPS 13,6 + Carronlinan funkade som jag trodde alldeles utmärkt. Kastade väl några meter längre med 15 fotarn och den har nog lite mer att ge om det blir fiske med  sjunklinor. Det spöt som jag tycker kastar bäst alltså inte längst men mest harmonisk, ligger inte så långt bakom 15 fotarn men är bara 12,5 fot mitt Hardy Favorit.

Har lite annorlunda spörörelse med det spöt men skall testa samma grej med dom andra spöna. Då kanske jag får fram en jämnare linbåge även på dessa spön.
Provade även lite med 9,3 #5-7 Elgeco Hips enhands idag och det funkade ju fint. Kände på en klinga hos Lasse som jag funderar på att införskaffa och bygga under hösten. En Elgeco HIPS 11,3 # 6-8, saknar ett lite kortare laxpö då jag har sålt mina Bringsénare.Detta spö är inte lika tungt som mina tidigare spön.

Till helgen blir det säkert några pass igen.

Ha det gott å lev väl 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar