lördag 11 december 2010

Stilla kastabstinensen

+2 gr å öppet vatten i dag
Så fick vi stillat det värsta kastsuget vi ån idag. Janne L, Stefan B med kompisen Janne och undertecknad. Jag testade det som jag hade tänkt och som vanligt så kan vi detta bra nu med längd å vikt på linorna så det passar kanonfint på dom spön dom är gjorda för.
Min Triple-D satt jättefint på 15 fotarn och var behaglig att kasta med likaså flytlinan på Scottspöt. Stefan provade en nyinköpt Flyt/Hover/ Interm på sitt Scott T2H 13,6 #7 även den kändes kanonfin.


Janne Lybeck tog som vanligt fram ett äldre spö som både Stefan å jag blev förtjusta i. Ett Daiwa  Amorphous Whisker 13 fot #8/9. Som jag sagt förr: fan vet om man inte byggde bättre spön då.


Enhandspöt fick oxå en omgång även det funkade som det var tänkt. Nu är det säkert ett uppehåll i kastandet då det aviseras om kallare väder igen.


Ha det bra å stressa inte för mycket nu innan jul



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar