torsdag 24 maj 2012

Örekilsälven

Örekilsälven i dag

Örekilsälven i 27 gradig värme och ont i ryggen,det kunde ju varit bättre. Men som alltid när Berny och jag fiskar ihop hade vi det trevligt. Han kastar ju med ett i hans tycke värdens bästa spö,Higlander 12,5 fot.Dom spöna får man ju som gåva när man köper Cornflakes. Skämt åsido,idag fick jag en chans att finjustera lite på hans kastteknink å se på fan det går att lära gamla hundar att sitta.

Själv var jag nyfiken på mina Ballisticlinor som jag hade modifierat (kapat 1 m på taperingen).Det blev precis så bra som jag tänkt. Kastade underbart med CTS 13 fotaren och som jag även provade med en PT klump på 13,10 m 30 gr.En sagolik kombination!!!
Körde nästan hela dagen med riffling hitch tub och kunde konstatera hur tuben riffla med olika linor.

Fisket blev väl som vi tänkt oss,alltså inget alls...16,3 gr i vattnet på min termometer och som sagt strålande sol å 27 gr i luften. Vi såg inte en enda fisk i dag men som sagt en trevlig dag fick vi. Mötte en kille som fick en chans att prova några av mina linor.Han kom inte överrens med den klumpen han använde till sitt LOOP 11,6 Opti. Några av mina Ballisticlinor satt betydligt bättre.Han var en typisk LOOP kastare och hade det svårare med mina speyspö. Men som sagt alla kan inte tycka om alla spön.

Om inte ryggen känns alltför jävlig så blir det kanske ett pass i någon sjö kanske kombinerat med bad i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar