söndag 5 juli 2015

Mer bad än kastning


En  tidig sväng 07:15 till sjön innan badgästerna kommer blev det i dag. Mest för att svalka av mig i den tropiska hettan som råder just nu. Men åka till vattnet utan spö är ju helgerån, ha,ha . Två små spö fick luftas med 3st olika Scandi Versi T. Började med CTS Affinity Switch 10,6`#8 och 5a lina lite lätt 6an däremot var perfekt vilket innebar att 7 an var i tyngsta laget. 5an väger 20,8g  6an 24,0g och 7an 27,6 g.
Spö nr 2 CTS Affinity DQ 12´ # 5-6 testades med samma linor och där föredrar jag 7an men spöt kastar ju dom andra linorna fint också. Så det är ju vad man gillar bäst, alla spön idag har ju ett stort fönster när det gäller linvikt.

Har blivit lite sugen på att prova Tellis  TSD WCR 10´9″ #7 det kan vara i min smak om aktionen är djup och inte så snabb. Skall göra en jämförelse med mitt Switch10,6` #8 som i bland känns lite för snabbt för mig




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar