måndag 13 juni 2016

Spö 99 provat.



I dag kom Janne Faltin till sjön för att prova sitt Hardy Angel 15`# 10. Favoritlinan låg redan på rullen, en Rio Scandi Versit T # med en sjunk 3 spets.
Spöt kastade underbart fint med den kombinationen tyckt jag. Nu var det  spö nr 99 jag provat genom åren och har väl bara hittat ett spö som var svårt att hitta en lina som passade.
Men som jag sagt tidigare hitta bara rätt lina så fungerar alla spö skapligt. En del passar dig som håller i handtaget bättre än andra.
En sjunk 1/2 passade också bra på Hardy spöt.

Janne provade mitt Kaitum 13´# 9/10 och det spöt har en känsla jag aldrig upplevt hos något annat spö.
Janne blev helt salig på känslan i spöt som trotts allt är över 20 år gammalt.

En liten filmsnutt på Janne blev det när han svingar sin 15 fotare.


https://www.youtube.com/watch?v=h9DP6tE36oY.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar