tisdag 21 augusti 2018

Två 14 fotare



Fin förmiddag fick BG å jag Berth-Arne kom för lite tjôt så även Conny L. BG var nyfiken på att prova ett Sage X 14´# 10 med några olika Nextcast linor. Då passade jag på att prova den 14 fotarn jag lånat av Lasse B,


Nu fick jag chansen att testa detta spö med en Nextcast SalarFinder 40 # 9/10 istället för min 7/8. En 15 fots #7a spets var helt perfekt på linan och nu kastade spöt kanonfint, tyckte både BG och jag.
Sage X 14 fot kastade fint men finns inte i min fantasi att köpa ett dylikt spö. För mig tillförde det inget överhuvudtaget.
Nej mina gamla spön är det som passar mig bäst med dom linor jag för närvarande använder.
Nextcast SalarFinder 40 # 7/8 börjar alltmer bli en favorit men tillsammans med Rio Scandi Versi T Body Long # 8. Kanske en 8/9 SalarFinder 40 står på önskelistan så småningom.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar