tisdag 4 februari 2020

Några trevliga timmar vid sjön


En trevlig men något kylig förmiddag fick Bettan å jag. Dax att prova några 11 fotare som varit utlånade ett tag. Först ut Sameos Opal Switch 11´#7 med Rio -Scandi Short # 7-8.Sitter kanonfint på spöt.


Lina nr: 2 är den på bilden som är identisk med Rio linan. Något är det som inte stämmer med Hardy linan, är det viktfördelningen? Kanske något annat fel? Kolla bilden här under.


Visserligen legat på rullen ett tag men det har alla mina linor som jag använder också gjort men uppvisar inget av detta ni ser på bilden.
Lite trevligare linor blev det även kastat med, bl.a OPST 400gr på Opal 7an funkar kanonfint. Så gjorde även Rio Scandi Short intermediate # 7.
Av 11 fotarna sätter jag Graham Grilse # 8-9 allra högst, en OPST 450gr är sagolik att kasta med tycker jag. Perfekt för allt fiske efter lax som jag bedriver. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar