söndag 26 april 2020

En go förmiddag


I dag hjälpte jag Bettan att få lite ordning på sin skruvade skjutlina. Kopplade loss klumpen och sträcka ut alla 25 metrarna. Sedan hålla den hårt mellan fingrarna å gå framåt, detta gjorde vi 3-4 gånger för att skruva tillbaka den. Funkar fint fast linan var ganska torr, alltså dax för några timmar i vatten, så blir den säkert fin igen.
Själv provade jag en intermediate lina tillkapad av en tyngre klump nu på 6,4 m/ 17,4g. Lite lätt att Speykasta med men perfekt för ett överhandskast och sedan skjuta iväg flugan. Vid nästa tillfälle skal jag prova att sätta på en 3 m spets på linan. Det blir naturligtvis helt annorlunda.
Detta provade jag på Sameos Opal Switch 11´# 6. Körde även med Opal # 7 och naturligtvis Rio Scandi Short Versi T #7, en för mig underbar kombination. Så är även Daiwa Signatur 12´# med en Rio Body Long #8 med Hardy spets 3,6m /6g.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar