fredag 2 oktober 2020

Ett hjälpmedel +lite film


I dag provade jag ett hjälpmedel för att underlätta för mig att enhandskasta med flugspö. Eftersom jag har Artros i handlederna så brukar jag två händer i mitt kastande.
Detta innovativa hjälpmedel tillverkas av en man som heter Arild Moe.

Hur var det att kasta med denna grejen? Började med mitt lilla CTS 10´# 2-3 och en Skagitlina 250gr. Kände direkt att den avlastade handleden men naturligtvis kändes det ovant. Mina Speykast satt som dom skulle så det funkade fint.
Bytte sedan spö till Sameos Opal 11´#6 funkade även där men spöt är nog i längsta laget och som ni set på bilden är butten ganska lång.

Några filmsnuttar blev det på detta hjälpmedlet. Kolla gärna på https://www.facebook.com/slingersweden/posts/137496487849018








 






1 kommentar: