lördag 1 januari 2022

Året första dag= Flugkastning


 Svårt att hålla kastarmarna i styr så här på årets första dag. Jo isen börjar försvinna så jag och fåglarna har lite öppet vatten.

                      Men eftersom jag är större så flyttar dom på sig utom kasthåll.


Min nyfikenhet ville jag stilla med en lina som låg i skåpet och är väldigt lite använd. Har väl inte hittat ett passande spö, förrän nu idag då jag laddade Daiwa Signatur 12´#8. 


Den linan fick tillbaka sin runningline som jag hade kapat av vid ett tillfälle för att ersättas med en Berkley skjutlina. Det går alldeles utmärkt att skarva med hjälp av flätstrumpa som bilden visar.

Denna kombinationen var jättetrevlig att kasta med. Nu satt det en 3m flytande Riospets. Som så många gånger förr gäller det att prova sig fram.

Så gjorde jag även med två 11fotare i # 7, provades med samma linor. Det ena spöt är alldeles för toppigt och inget som passar mig särskilt bra. Medan det andra har en djupare aktion och kastar för  mig betydligt trevligare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar