lördag 23 april 2022

Köpa nytt eller???


 Ensam vi sjön i det soliga, men med ganska friska vindar från rätt håll( medvind). Idag blev det bara ett spö provat Daiwa Amorphus Wisker 11,3 # 5-8. Och jag tränade nästan bara Bonkerspey som sitter allt bättre för varje gång.

Med min teknik för det kastet inser jag hur viktigt det är att spölängd/ linlängd jobbar i hop. Hade lite funderingar i går kväll att skaffa en 11 fotare till. Men inser allt mer att det inte tillför något överhuvudtaget som inte den gamla 15-20 år Daiwan fixar.  Där sparade jag några tusenlappar direkt.

        I morgon blir det säkert ett nytt pass vid sjön om vädret är skapligt. Inte badtemperatur i vattnet ännu. 10 grader uppmätte jag i dag. Men kanske om en månad att jag kan stå som på bilden här under.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar