fredag 23 juni 2023

Nyförvärvet provat.


Så var senaste spö inköpet testat. 11´# 7 Skytouch Switch. Bara att lyfta på fiskesmäcken ett spö hel i min smak Djupare aktion än det 11´# 7 V-Svitch som jag har sålt till en fiske broder som har lite annan kast rytm. Det spöt passar honom bättre än för mig.

Linvalet för dagen. Började med en  # 7 Rio Scandi versi T 350gr/22,7g +12 fot flytande spets.  Kastade jättetrevlig aningen tung att lyfta, inte beroende på vikten utan på längden som blir total 10,7 m.  Så var det även med Hardy Rocket 7/8+12 fots = 10,7m/ 31g

Men morgonens höjdpunkt blev när jag apterade 350gr/22,7g/6,10m +12fot=3,65m spets = 9,75 m. Denna kombinationen framkallade den berömda ståpälsen.

Nu har jag 2 st spö i samma serie en # 3 och en # 7. Helt underbara och jag kan bara tala för mig själv. Den aktionen passar mig, som gillar alla spö som har Spey aktionen eller Skagit aktionen.

Priset på dessa spön är ju inte att förakta. 1175kr hem till dörren från Amazon




   






 
 

1 kommentar: