söndag 23 januari 2011

Åter en fin dag vid ån

Även enhandskastare är med på våra pass
5 timmar blev det vid ån i dag och 5 gubbar kom det. Som vanligt Janne L och jag.Sedan kom Magnus B och längre fram på dagen kom BG samt Kent som vill lära sig Speykasta med sitt lilla öringspö. Mina CND linor blev flitigt testade på många olika spön. Alltid lika trevligt att få prova olika kombinationer. Magnus B har en del att justera på sin kastteknik men så vetgirig som han är så tar det nog inte särskilt lång tid att få bort dom små felen han gör.

BG kom med sitt G Loomis Stinger 15 fot.Han ville prova sin nya Amnesia skutlina på en PT klump. Även jag som inte är särskilt förtjust i G Loomis tyckte att det kändes jättefint jämfört när jag testade det senast men då med en hel Speylina där klumpen är 18,2 m.  
 Janne körde med sitt Clan spö och lite olika Bruce&Walker spön, alla känns lika fina bara man hittar rätt lina
 Själv så kastade jag i dag mest med mitt nybyggda CND Steelhead 14,4 och en 7/8 CND lina vars klump är 19,8 m. Nu ser vi tydligt vad denna träning har gett oss. Bara för några år sedan var det i all fall för mig otänkbart att kasta en klump på 20 m med ett 13-14 fots spö.

Nästa vecka blir det bara ett pass på lördag om vädret tillåter
På eftermiddagen är det en träff hos Danne för lite snack om årets Gaula fiske.


Ha det bra å lev väl










 

1 kommentar:

  1. Frugan säger:Grattis på födelsedan,gubben min!!

    SvaraRadera