lördag 29 januari 2011

En besvärlig vind

Här laddas det med en CND 15,6 och en Stealth Spey lina på 18,2 m.
Dagens kastning bjöd både på besvärlig vind och kalla fingrar. Den vinden som var inbjöd till kastning med vänsterhanden så trots allt blev det lite positivt. Körde bara med CND spöna i dag fast med lite olika linor. På 15,6 fotarn körde jag med min Stealth lina å herre jösses vad det kastade!!! Visserligen medvind men 35 m nådde jag ganska enkelt. Provade oxå
Steelhead 14,4 med  en 7/8 CND lina på 19,8 m och det satt ju alldeles perfekt oxå.


Stefan B var nyfiken på sitt nya CND North Fork 13,3 # 8 med olika linor.Han började med en PT klump flyt/hoover/ intermediate på 13,2 meter och som vanligt satt det som en smäck. Sedan satte han på en 8/9 Carron flytlina på 19,8 m. För bara något år sedan var denna kombinationen otänkbar för mig att kasta med.
Återigen ser vi vad all denna träning ger oss och det känns jäkligt roligt.


Morgondagen verkar bjuda på åtskilliga minusgrader så då är det inte aktuellt att kasta...men är det bara på plus sidan så lägger jag säkert en stund på förmiddagen vid ån.


 Ha det bra å lev väl



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar