lördag 15 januari 2011

Ett bra pass

Dagsläget vi ån i dag
Nu är säkert träningskastningen i gång på allvar för mig, om inte kung Bore stökar till det igen. Öppet vatten och en temp på 0,5 plus både i luft å vatten.Väderprognoser som tyder på en typisk Göteborgsvinter.
Kastningen i dag kändes helt underbar.Började med CND 15,6 fotarn och en CND Speylina bara en 7/8på 38,5 gr men spöt kastade denna något lätta linan helt kanon. Håller lätt mina längder på 30-35 m och det räcker för mig.
Körde sedan med Scott ARC12,8 fot och en okapad PT 7/8 13,25 m  på 30 gr. Samma där,denna kombinationen kastar hur fint som helst.


Tredje spöt för dagen blev Elgecos HIP Spey 15 fot.Även där med en okapad PT 8/9 I/S1 på 35 gr. Ja,jag kan bara stå och småle när jag kastar,för allt verkar gå så bra som jag vill att det skall göra.


Kylan besvärade mig inte speciellt trots att jag fryser ganska lätt om mina händer och fötter.Men jag blir väl så varm inombords då jag känner att kasten går så jättebra.


Måste få prisa Amnesia skjutlina!!Denna helt suveräna lina,mjuk å följsam trots denna kyla i både luft och vatten.


Morgondagen inbjuder nog inte till någon träning då det aviseras om regn. Då är det väl inte så roligt att ge sig ut på vägarna. Men nästa helg så är jag nog igång igen om vädret tillåter.


Nu skall jag fortsätta med butten till mitt CND 14,4 som jag väntar hem från USA.


Ha det bra å lev väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar