lördag 6 augusti 2011

En trevlig förmiddag

Vid ån
Dagens träning blev efter ett telefonsamtal i går kväll från klubbkompisen Per-Erik förlagd till vårat klubbvatten. Han skulle prova någon lina till sitt CND 13,8 #9 Skagit spö. Han satte på en lina från Rio som jag tyckte inte kastade särskilt bra alls, hade nog för lång tapering. Vi bytte till min 8/9 Stealth och jag blir lika glad varje gång vi prickar rätt i lindjungeln . OJ så det kastade, helt sagolikt tyckte jag, en fantastisk kombination. Nu vet jag en som skall beställa lina från England
 Sedan hjälpte jag Per-Erik att justera sin kastteknik och som alltid värmer det i hjärtat när jag ser att det jag visar ger resultat med en gång.
Själv körde jag bara lite med 11,3 an, och DDC connect och det satt ju klockrent. Tyvärr så blev det inte tränat några backhand spey då vi var på rätt sida av ån.
Nu är dom senaste spöbyggena färdiga, så jag får se om det blir något pass i morgon det aviseras om dåligt väder.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar