tisdag 2 augusti 2011

Spöbyggardax

Så var det åter dax att bygga 2 st 11,3 fotare #7-9 på Bringséns Long-Cast klinga. Deras Exlucive klinga är ju slut men denna har samma fina aktion.
 Dessa spön är nr 14 och 15 som jag bygger i samma serie och på mitt speciella sätt. Byggde dessa spön långt före dom stora drakarna hittade på detta med switchspön. Bara ett längre handtag så blir balansen mycket bättre och jättesköna att Speykasta å köra fisk på. 
Ett av spöna bygger jag till mig själv då jag tidigare avyttrat mina på grund av en krånglande handled. Men nu skall det tränas backhand Spey (albinkastet) och det känns betydlig lättare när man väl hittar tajmingen. Spö nr 2 bygger jag till Danne som älskar dessa spön och vill ha ett extra utifall klingan skulle försvinna ur marknaden.


På helgen så blir det kastning igen om vädret tillåter. Har lånat Christians 11,3a som jag skall träna med då mitt eget spö inte blir färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar