lördag 31 december 2011

Årets sista kastning

Från dagen pass
Jodå ett kort pass blev det på årets sista dag trots minusgrader. Fick en överraskning när jag kom fram till Sisjön.En fin morgon och tyst i skogen,sjön låg som en spegel tyckte jag.men det var is!! Konstigt för i går var det 3,5gr i vattnet men natten har varit kall.

Körde till Rådasjön i stället och där var det öppet vatten vid land men is längre ut. Tacklade upp min CND14,4 och Stealth linan å` fan va det sitter fint nu. Passet blev ganska kort då det frös i ringarna.Det var ju trots allt -3 gr, men det var en fin avslutning på detta året.

BG ringde mig vid 11 tiden från sjön men då var jag redan hemma igen.Men som han sa,det är bättre att inte vara uppe så tidigt på morgonen då är det inte så kallt om fingrarna.

Ha nu ett Gott slut och ett Gott år alla fiske/kastnördar å ni som läser på min blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar