fredag 30 december 2011

Ett trevligt slut på kaståret


Från dagens övningar
 På årets sista kastdag för dom flesta,utom för mig som säkert kastar en stund i morgon om vädret tillåter. I dag så var vi 5 gubbar som svingade spö och provade linor. Janne L och Ingvar O, Håkan S kom med en kompis vid namn Rolf Lindau som ville förbättra sin teknik. Ingvar speykastar jättefint nu å känner sig riktigt nöjd, återstår dock en del med Snakeroll å andra kast.
Håkan S provade 2 ny inköpta spön från Shakespeare.En 12 fotare # 8/9 och en 15 fotare 10/11 .Båda 6 delade alltså resespön. Båda dessa spön kastade kanonfint med dom linor som provades,en Stealth 8/9 å en 10/11. Helt underbara spön som enligt Håkan kostade 50 respektive 60 pund= 520/620 sek 
Själv körde jag lite med mitt CND 14,4 Steelhead och upptäckte att korkhandtaget spruckit,så det blir till att byta handtag nu i vinter.
En mycket trevlig dag vi sjön blev det och som alltid när det är roligt så rinner tiden i väg så för min del blev det 5 timmar med likasinnade i dag.

Ett pass blir det säker för mig på årets sissta dag om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar