fredag 23 december 2011

Gråväder


Från dagens pass
 Träningen i dag blev för mig ca 5 tim. Ingvar kom lite senare så det blir ganska långa pass men alltid lika trevligt. Ingvar provade ett 10 fots enhands som han köpte i början på 90 talet. Inget namn eller klass men var väldigt likt min Bringsén 10 fotare men lite styvare. Kastade riktigt hyggligt. Men det som han kastade mest med idag var hans 14 fots Shakespeare Worcester Ett gammalt spö men som jag sagt tidigare även äldre spön kastar jättefint.
Det är jätteroligt för mig att se en man på 78 år som fiskat hela livet fortfarande vill utveckla sig och förbättra sin kasteknik. Så bra han kastar nu har han aldrig gjort tidigare, men det återstår ju en del med bl.a Snakeroll kastet men till våren så hanterar han det på både vänster å höger sida.

I morgon så firar jag jul men på söndag/måndag kastar jag säkert om vädret tillåter

En riktigt GOD JUL på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar