söndag 26 februari 2012

En fin förmiddag

Från dagens träning
Stilla å fint när jag kom ner vid 9 tiden men någon minusgrad så lite is i ringarna blev det ett tag innan solens värme gjorde sitt. Janne L kom med sitt modifierade Scott ARC 14 fot (ändrat rullfästet). Spöt stämmer fint för honom men passar inte riktigt bra för min spörörelse. Själv provade jag mitt Daiwa Lochmore 15 fot.Lite samma sak där,spöt och jag är inte på samma våglängd. Jodå,jag får allt iväg det som det skall men inte så rent som med mina Elgeco HIP Spey.
Plötsligt står det en kille och tittar när vi kastar och frågar om jag inte känner igen honom.Svårt att se i solljuset men ser att det är Rolle från Kungsbacka som kommit förbi för att titta när vi kastar.
Nu blev det mycket fiskesnack då Rolle fiskat mycket i Mörrum och en hel del i Gaula. Han fick känna på detta med långa linor, van vid klumpar så är det inte så lätt att ställa om tekniken.  
En skön förmiddag blev det trotts kalla fötter.Jag märker allt mer hur spö och kastaren måste vara på samma våglängd för att det skall bli i mitt tycke riktigt rent å snyggt.
Nu gäller det att kolla när isen på sjöarna släpper så vi kan återvända dit.

Till helgen tar vi nya tag med flugspöna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar