söndag 12 februari 2012

Så var vi igång igen

Danne på dagens träning
0,3 minus visade termometern när jag åkte ner till Partihallarna vid 9 tiden för lite spösvingande. Danne dök upp en timma senare,han ville kasta in sig på sitt Scottspö som han köpte av mig. Själv körde jag med mina Elgeco HIP Spey 15 å 13,6 med Stealthlinor, det funkar ju kanonfint. Provade även med en PT Interm/sjunk2/ sjunk 4.Säga vad man vill om Guideline men deras skjutklumpar är det bästa jag har använt. Denna PT är helt underbar att kasta med.
Hur gick det då för Danne med Scottspöt? Fick väl inte till det så fint som han brukar när han började kasta. Men efter en stund såg jag felet han gjorde och sedan satt kastena återigen klockrent. Felet då? Jo som så många andra som gör samma fel så sträcker man ut den översta armen och då blir spörörelsen orolig. När han höll armbågen kvar vid kroppen blir det betydligt stabilare spörörelse.

  



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar