fredag 17 februari 2012

Första vårdagen?


Dagens pass bjöd på en värmande sol och vindstilla när jag började vid 08.30 Janne L kom lite senare,han ville känna på sitt senaste ny förvärv ett Scott ARC 14 #9.Han körde med sin Scott Mackenzie lina och det funkade fint för honom. Men spöt passade inte riktigt min kastrytm,lite för mjukt tyckte jag. Provade även ett äldre 10fots en hands #8 och det var jätteskönt.
Själv ville jag återigen testa mitt 14,4 CND Stealhead.Har väl inte varit 100% vän med spöt, men man lär så länge man lever. Upptäckte att jag varit lite mesig i kastandet ( för långsam i framkastet) men i dag satt det som en smäck.

Janne provade även sitt Clanspö med 75 fots Caronlina och det kastar ju kanonfint. Själv fick jag till det helt otroligt med det spö när jag kastar med vänsterhanden överst, varken Janne eller jag kan förstå varför jag som är högerhänt kastar så mycket bättre med fel hand. Kanske finns det någon som läser min blogg som har någon typ av förklaring till detta. Flera kastare jag pratat med upplever samma sak som mig.

Morgondagen verkar bjuda på busväder så det blir ingen kastning för mig, däremot gör jag säkert ett pass på söndag om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar