lördag 5 januari 2013



Det var som jag tänkte!!Öppet vatten i Stensjön och helt vindstilla.Slog en signal till BG och jodå han var på G. Spännande detta med Skagitlina och efter några kast satt det kanonfint.
Började med Elgecos HIP Spey 13,6 #9/10,kändes kanonfint med en  T10 spets. Provade även T 14 och T18,funkade fint  det oxå. Körde även med DDC spetsar ner till sjunk 2/3 även detta satt fint.
Samma lina på CND 14,4 # 8/9/10 kändes skapligt men HIPS spöt passar mig bättre.

BG provade konceptet på sitt G Loomis  IMX 13 fot # 9/10 och för hans del funkade det alldeles utmärkt, men jag tyckte att spöt var lite för kort att göra Snap T kastet med .
BG blev väldigt positivt överraskad av den skjutlinan jag använder och han beställde 2 st 47 lbs direkt och som jag beställer i morgon.

Roland G kom ner en stund för att tjôta lite och BG köpte en Varivas 30 lbs av honom till enhandsfisket.
Hur var då Skagit linan från Guideline?Jag gillar ju deras linor... MEN detta med färdiga öglor där måste dom tänka om!! Väl hemkommen klippte jag av deras färdiga öglor som hoppar och fastnar i ringarna och märk väl utan fisk på spöt. På med Gudebros 50 lbs flätöglor som sitter på alla mina övriga linor.

Hur var då detta med Skagit?Jo,säkert användbart i många sammanhang. BG  som är en gammal Mörrumsveteran kunde mycket väl använda detta i sitt fiske.

Om det inte blir kallare så kastar jag säker en hel del i Stensjön den närmaste tiden.    (Pensionär som han är...hi,hi!! sekr.anm.)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar