måndag 28 januari 2013

Jodå fullt kastbart


Som jag tänkte så gick det att svinga spö trots att vädret inte var det goaste. Vad gör man inte när det rycker i kastarmarna lite skitväder spelar väl ingen roll. Sydlig vind på 10m/s och +1 känns i fingrarna efter en stund. Som vanligt ställde Janne L upp för nu var det länge sedan vi svingade spö.
Janne körde som vanligt med B&W och långlinor bla en Carron 65 fot och i den fina medvinden gick det att kasta hur långt som helst, en typisk medvindslina mot vinden går det sämre tack vare den långa taperingen. En Mackenzie lina på 55 fot blev oxå provad på ett 13 fots B&W Poverlite. Det spöt är det absolut bästa jag någonsin kastat med,klarar allt från långa linor till Skagit utan problem.
Själv provade jag olika Skagit kombinationer på 2 spön Elgecos HIP spey 13,6 och CND 14,4 funkade bra på båda men ett + för CND.
Men B&W Poverlite var som sagt det som för mig kändes goast att kasta med.

Håller lite koll på vädret i veckan om det kan bli en vända till. Elge ringde just och sa att min 350 gr Skagit lina kommit och då blev jag ju nyfiken på att prova den på CTS spöna den är tänkt för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar