söndag 3 februari 2013

Minus och plusgrader

B-G i full aktion med CTS 13 #7/8
Minus 6 gr på morgonen inbjöd inte till några kastövningar. B-G ringde vid 11 tiden men då var det -2 och för kallt men vid 12 tiden kröp det över 0-an och då blev det läge att svinga en stund.
B-G kom ner för att prova mitt senaste koncept CTS 13 # 7/8 med en Skagitlina på bara 32 gr. Han kastade helt sagolikt trots att han inte använde Snap-T kastet,bara vanligt Speykast. 20 m Varivas 47 lbs skjutlina har jag och den skulle kanske vara några meter till för han kastade ut hela linan ca: 33-34 m.
Här har jag hitta en underbar kombination och B-G går nog i tankarna på en sådan klinga.
Körde även CND 14,4 nu med en Varivas skjutlina i stället för gårdagens coatade lina å det blev betydlig bättre.

Jag känner mig alltid lika nöjd när jag hittar spö/linor som funkar så enormt bra i hop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar