lördag 16 februari 2013

Plusgrader


Ganska behagligt en stund på dagens pass,någon plusgrad och en svag medvind. 10 fotarn med en Streamdip kändes lite tungt att kasta med. Betydligt lättare med en DDC flyt bakdel och en Skagit T10 spets.
Luftade CND 14,4 med Rios 400 g = 26 gr Skagitlina och en 10 gr DDC 4/5 spets funkade kanonfint både med SnapT och Perry Poke som jag just börjat prova och förstå hur användbara dessa kast är i praktiskt fiske.
Som vanligt blev det några släng med CTS spöt oxå,bara för att njuta lite av detta i mitt tycke underbara spö.
Nu är tydligen mitt senaste nyförvärv från CTS på svensk mark.Hoppas det kommer till mig under veckan.Jag är mycket spänd på att testa detta spö när det är färdigbyggt och det brukar gå på några dagar. Spöt då jo ett CTS Affinity Switch 10,6 # 8 .

Om vädret är med mig så blir det säkert ett nytt pass i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar